Pages

Saturday, March 10, 2012

Minyak Zaitun Palestine

Palestine Olive Oil

Tiada siapa yang boleh menjangka bahawa satu hari kita akan diserang penyakit kanser atau serangan jantung. Demikian juga Datuk Malek Noor, jaguh bina badan Malaysia, yang sentiasa bersenam pun masih boleh diserang sakit jantung.

Ramai di kalangan wanita yang diserang penyakit kanser payu dara dan ada yang sehingga membawa kepada kematian.


 Adakah kita tergolong di dalam kategori di atas?

Bolehkah kanser diubati?

Kita hanya berusaha dan Allah SWT yang menyembuhkannya. Allah SWT juga berfirman bahawa setiap penyakit ada ubatnya melainkan mati.

Untuk mendapatkan rawatan bagi penyakit jantung tentunya kosnya amat tinggi sehingga mencecah lebih RM60 ribu, dan kos rawatan penyakit kanser payu dara pula kosnya boleh menjangkau RM200 ribu.


Sanggupkah kita mengeluarkan simpanan kita sebanyak itu? Atau adakah kita mempunyai wang lebih dari itu? Tidakkah kita memerlukan wang tersebut untuk lain-lain keperluan?


Jika kita ada pilihan untuk tidak perlu menanggung kos rawatan yang tinggi, adakah kita akan membuat pilihan yang bijak?


Allah SWT telah memberi petunjuk di dalam Al Quran kaedah untuk kita menghindari kedua-dua penyakit merbahaya tersebut dan kita perlu meyakininya. Dalam hadis Rasulullah saw juga banyak disentuh mengenainya. Kajian-kajian oleh Doktor dan Pakar Pemakanan telah membuktikan bahawa penduduk di Mediteranian lebih sehat berbanding penduduk di Amerika. 

Apa sebabnya?


Tidak lain dan tidak bukan, jawapannya adalah minyak zaitun. Tentunya minyak zaitun Extra Virgin "First Cold Press"  dan tentunya yang datangnya dari negeri yang diberkahi Allah SWT, iaitu Minyak Zaitun Palestine.


Seperti yang diamalkan oleh Azean Irdawaty, 59 beliau telah diserang kanser payu dara sejak 2007 dan telah menjalani rawatan kemoterapi sebanyak 3 kali dan para Doktor memberikannya harapan untuk terus hidup sehingga Okt 2010. Oleh kerana kos rawatan mencecah RM200 ribu, beliau berhenti mendapatkan rawatan tersebut dan beralih kepada kaedah sunnah Rasulullah SAW dengan meminum minyak Zaitun Palestine dan kini beliau telah sembuh dan menjalani kehidupan seperti wanita lain yang sehat.

Kisah beliau ada diterbitkan dalam Utusan Online dan juga Majalah MIDI Bil: 109, 15 Mac 2011.

Marilah sama-sama kita mengamalkan cara hidup sehat dengan meminum minyak zaitun setiap hari kerana kandungan antioksida (polyphenol) di dalam minyak zaitun dapat menghindar penyakit kanser dan juga serangan jantung dengan menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL) dan meningkatkan kadar kolesterol baik (HDL). 


Minyak Zaitun Palestine adalah minyak zaitun terbaik di dunia berbanding lain-lain minyak zaitun yang ada di pasaran kerana kandungan asidnya yang paling rendah iaitu 0.4%. Selain itu minyak zaitun adalah diberkahi Allah SWT dan Minyak Zaitun Palestine dihasilkan dari bumi yang subur di Palestine yang juga diberkahi Allah SWT seperti dalam Al Quran Surah Al Israa' ayat nombor 1. 


Makanan yang berasid akan menggalak pembiakan sel kanser dan jika kita mengamalkan mengguna minyak masak yang tinggi kandungan asidnya akan menyebabkan kita berisiko tinggi untuk diserang sakit jantung dan juga kanser. Sel kanser tidak boleh membiak di dalam persekitaran yang alkali seperti yang disahkan oleh Doktor pakar.

Minyak zaitun Palestine
(Palestine Extra Virgin Olive Oil)


Minyak Zaitun Palestine (Palestine extra virgin olive oil) diimpot terus dari Palestine dan mempunyai pengesahan pihak berkuasa Palestine.

Minyak Zaitun Palestine (Palestine extra virgin olive oil) ini adalah minyak "First Cold Press" iaitu buah zaitun yang diproses secara "cold press" selepas dipetik dan dibersihkan. Ianya mengandungi asid pada paras yang terendah iaitu 0.4% iaitu lebih rendah berbanding lain-lain jenama.

Kandungan antioksida (polyphenol) adalah tinggi dan ia merupakan sumber yang dapat membantu mencegah dan membendung penyakit kanser. Fakta ini telah diperakui oleh pakar nutrisi.

Dapatkan minyak zaitun Palestine (Palestine Extra Virgin Olive Oil) dengan harga istimewa




Harga:

RM150.00 (WM)
RM160.00 (Sabah & Sarawak) 




Order Form


_________________________________________________________________

Borang Pesanan



Nama anda: 

Alamat email anda:   
 
No Telefon Anda:     
 
Alamat anda:


Kuantiti dipesan: 


  
 

________________________________________________
Anda mempunyai tiga pilihan akaun bank untuk membuat pembayaran.
You can make your payment through either one of these banks;


Sekian,
Terima kasih.

No comments:

Ayataul Qursi
Glorified and Exalted is He.
Al Baqarah II: verse 255

Ayataul Qursi <br>Glorified and Exalted is He. <br>Al Baqarah II: verse 255
Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya)

Infallible Wisdom

The Messenger of God (peace be upon him and his progeny) said:

"Allah rejoices at the repentance of His servant more than the barren rejoices for having a child, and more than the lost one who finds his way, and more than the thirsty one who finds water."

(Kunzul Ummal)

widgeo